Nicolas Duinslaeger

Gecoöpteerd bestuurslid

Nicolas Duinslaeger (1997) is geboren en getogen in Brugge. Na het behalen van zijn bachelor Global Business Management (Hogeschool Vives te Brugge) is hij als kotstudent naar Antwerpen getrokken, waar hij een master in de Internationale Betrekkingen en Diplomatie behaald heeft aan de UAntwerpen. Hij had al snel besloten om na zijn studies "te blijven plakken" in onze prachtige Koekenstad. Na even op het Zuid te wonen, heeft hij zich nu gevestigd in de Theaterbuurt. Momenteel is Nicolas werkzaam als Purchasing Manager in de chemische sector.

Zoals zijn academische achtergrond al doet vermoeden is internationale politiek een van zijn grote passies. Voor een diepgaand gesprek over internationale politieke problemen en actualiteit kan je zeker bij hem terecht. Daarnaast geniet hij graag van het leven en frequenteert hij graag de vele restaurants, bars en café's die onze stad rijk is. Als Nicolas niet in Antwerpen te vinden is, zal je hem waarschijnlijk ergens in het buitenland tegenkomen. Hij heeft namelijk een grote interesse in Azië en het Midden-Oosten.

Nicolas is actief als social mediaverantwoordelijke bij Jong N-VA District Antwerpen. Vanuit zijn politiek engagement wil hij meewerken aan een warme, propere en welvarende stad waar iedereen zich veilig voelt en zichzelf kan zijn. Nicolas gelooft ook in een samenleving waar we iedereen kansen bieden om zichzelf te ontwikkelen en hun ambities waar te maken. Het is belangrijk om hen daarin te ondersteunen en hen te stimuleren hun individuele verantwoordelijkheden op te nemen om constructief deel uit te maken van onze samenleving.

Politiek heeft hij niet met de paplepel meegekregen, maar zijn Vlaams bewustzijn en verantwoordelijkheidsgevoel wel. Een welvarend Vlaanderen binnen een weerbare EU, die een stevige positie inneemt op het wereldtoneel, is waar Nicolas in gelooft!