Koen Kennis

Schepen bevoegd voor financiën, mobiliteit, toerisme, middenstand en decentralisatie

Koen is geboren op 16 januari 1967 in Borgerhout. Hij is getrouwd met Kristel, is papa van Kato en Kiki en woont met zijn gezin op Zurenborg.

Hij studeerde aan het Xaveriuscollege in Borgerhout, KIHA en trok later naar de KU Leuven, waar hij afstudeerde als Industrieel Ingenieur Elektriciteit-Elektronica.

In 1994 begon hij zijn carrière als manager bij Belgavia (1994) en als managing consultant bij Stork Asset Management Solutions (1997). Het was ook midden jaren ’90 dat hij politiek actief werd, in de partij- en districtsraad Antwerpen voor de Volksunie. De overstap naar N-VA was voor hem de logica zelve, en hij zetelt met veel overtuiging en de kracht van verandering als bestuurslid voor N-VA Stad Antwerpen en District Antwerpen. Ook zit hij in het N-VA partijbestuur.

in 2009 startte hij als kabinetschef van viceminister-president Geert Bourgeois en in 2013 als eerste schepen in Antwerpen. Die positie bekleedt hij ook vandaag nog. Al twee legislaturen voert hij in Antwerpen het beleid uit op vlak van financiën, mobiliteit, binnengemeentelijke decentralisatie, toerisme en middenstand.

Wanneer hij even niet aan politiek doet, gaat hij fietsen, leest hij graag een goed boek of gaat hij op reis.