Jordi Boulet

Gecoöpteerd bestuurslid

Jordi werd geboren in 1997 en heeft zijn wortels in het Limburgse Hoeselt, waar hij tussen 2014 en 2023 actief was bij de lokale N-VA-afdeling. Daarnaast engageerde hij zich als bestuurslid bij de Jong N-VA-afdelingen van Tongeren en Bilzen. Tijdens zijn studies aan de UHasselt nam hij ook enkele jaren het voorzitterschap van Jong N-VA Campus Limburg op zich, de jongerenafdeling van de partij voor studenten aan de universiteit en hogescholen in Limburg.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 werd hij verkozen en ook meteen aangesteld als voorzitter van de Hoeseltse gemeenteraad. Deze taak heeft hij op zich genomen tot zijn verhuis naar het Antwerpse Zurenborg in juni 2023. Sindsdien is hij bestuurslid bij de N-VA-afdeling van het district Antwerpen waar hij zich wil inzetten voor een thema waarbij zijn hart ligt: mobiliteit, een passie die hij altijd al heeft gehad. Na zijn middelbare schoolcarrière was het voor hem dan ook vanzelfsprekend om mobiliteitswetenschappen te gaan studeren aan de UHasselt waarin hij in 2020 zijn masterdiploma behaalde.

Momenteel werkt Jordi als mobiliteitsexpert bij de NMBS waar hij zich bezighoudt met de intermodale strategie van de spoorwegmaatschappij met als doel reizigers vlot en comfortabel van en naar het station te laten reizen. In zijn vrije tijd zet hij graag (letterlijk) een stapje in de wereld door zoveel mogelijk plaatsen te ontdekken en dit bij voorkeur met de trein. Ook hiken, fietsen en zwemmen behoren tot zijn geliefde bezigheden.