David Cleiren

Gecoöpteerd Bestuurslid

Sinds 2007 is David actief bij N-VA. Eerst als bestuurslid van N-VA Kalmthout, waar hij vervolgens Jong N-VA mee uit de grond stampte, en verkozen werd in het Arrondissementeel Bestuur, de Partijraad en in 2012 tot gemeenteraadslid in Kalmthout

Zijn engagement vloeit voort uit vele leuke jaren bij Chirojeugd Vlaanderen, en de lokale jeugdraad. Gaandeweg kwam de politieke interesse in het conservatisme en het Vlaams-Nationalisme. Ondernemerschap en gezond verstand is hem van thuis uit - met 2 ondernemende ouders - met de paplepel ingegeven.

In het verleden was David parlementair medewerker van Annick De Ridder en later van Manuela Van Werde. Tijdens de regering Bourgeois I was hij adviseur Mobiliteit & Openbare Werken op het kabinet van minister Ben Weyts.
Sinds 2022 woont hij in ons district, en sinds 2023 is David adviseur Woonbeleid op het kabinet van schepen Els van Doesburg. Daarnaast is hij zelfstandige in bijberoep.

N-VA is en blijft voor hem de enige realistische Vlaamsgezinde partij. Een partij die met stevig onderbouwde standpunten durft beleid voeren, gericht op Vlaanderen en de toekomst. Hier draagt hij graag zijn steentje aan bij.