Nieuw duo voor N-VA district Antwerpen

Op 18 maart 2022, over deze onderwerpen: District Antwerpen

Gisterenavond werd een nieuw bestuur van de N-VA District Antwerpen verkozen. Na 6 jaar neemt districtsraadslid en voormalig ondervoorzitter Bart Steyaert de fakkel over van Maarten Vanderhenst . “Dat zijn geen kleine schoenen om te vullen” laat Steyaert weten, “maar richting de verkiezingen van 2024 zal ik m’n rol ten volle uitspelen. In 2018 was ik immers campagneverantwoordelijke voor onze afdeling en toen zijn we er een zetel op vooruitgegaan. De leden kunnen rekenen op mijn aanwezigheid op zowat alle partij- en niet partijgerelateerde evenementen. We gaan voor een dynamische ploeg, maar ook een warme. Voor mij zijn nabijheid en elkaar steunen, al helemaal als het moeilijk gaat, basisprincipes ten aanzien van onze leden en kiezers.”

Steven Verachtert, communicatieverantwoordelijke van het district, neemt de rol op van ondervoorzitter. “Bart en ik werkten al heel goed samen en versterken elkaar wat onze boodschap naar buiten brengen betreft. Communiceren is belangrijk, maar luisteren is dat ook. We moeten aan de mensen kunnen zeggen waar we voor staan, maar ook te weten komen wat hun verzuchtingen zijn. De verkiezingen zullen pittig worden, maar met zo’n hechte ploeg kan dat alleen maar goed aflopen”, zegt Verachtert. Iets meer dan 30 bestuursleden werden eveneens verkozen op de verkiezing. In combinatie met de mandatarissen van verschillende niveaus betekent dat dat er een ploeg van zo’n 50 mannen en vrouwen klaarstaat voor 2024. “Met zo’n groot en oerdegelijk bestuur zijn we natuurlijk enorm blij en dankbaar. Wij zullen ons blijven inzetten als brede volkspartij voor elke inwoner van ons mooie district”, laat de voorzitter nog optekenen.