Het vernieuwde stadhuis is open voor publiek

Op 18 juni 2022

Het vernieuwde stadhuis opent met een groots volksfeest na 4 jaar restauratie!

Een groot slot, vlaggenstokken, optredens, toespraken, ... Wat een groot en fijn volksfeest! Het feest is nog lang niet voorbij, dus passeer zeker langs de Grote Markt!

Het 457 jaar oude gebouw is klaar voor de toekomst met moderne faciliteiten en kantoren, en de imposante schone vloer is tot in de puntjes gerestaureerd. Het beste nieuws van de dag is opnieuw de toegankelijkheid voor burgers. De centrale inkomhal op de Grote Markt geeft toegang tot verschillende ruimtes voor publieke initiatieven. Het stadhuis wordt opnieuw een open huis voor alle Antwerpenaren en bezoekers. Onze districtsburgemeester Paul Cordy mag zich stilaan klaarmaken om opnieuw huwelijken te voltrekken op het schoon verdiep, want op vrijdag zullen de eerste koppels elkaar daar opnieuw het ja-woord kunnen geven

Wil jij ook het vernieuwde stadhuis bezoeken? Plan alvast je rondleiding via de website www.antwerpen.be
Wist je dat ons huis van de stad tijdens de restauratie tal van schatten heeft blootgelegd? Onze burgemeester vertelt je er meer over in de GVA-reportage over de opening.
Herbekijk de VRT-reportage voor de eerste blik achter de schermen