Buurtfeest 100 jaar Linkeroever

Op 24 september 2023, over deze onderwerpen: District Antwerpen

Op zondag 24 september vierden zo’n 1.200 bewoners ‘100 jaar Linkeroever’ tijdens een buurtfeest!

Leden van het stads- en districtscollege trapten de feestelijkheden op gang door de Schelde symbolisch over te steken met het veer onder begeleiding van de Antwerpse stadstrommelaars. Ze deden dat in de voetsporen van het stadsbestuur dat in 1923 ook het veer had genomen om het nieuwe stadsdeel bij Antwerpen te verwelkomen.

De reuzen van Linkeroever stonden de veerboot op te wachten aan het ponton op Linkeroever. Van daar ging de stoet verder naar het terrein van de Zeescouts, dat het decor vormde voor een prachtige en zonnige namiddag.

Burgemeester Bart De Wever, districtsburgemeester Paul Cordy en districtsschepen Charlie Van Leuffel spraken de aanwezigen toe over de geschiedenis en innige band tussen de Antwerpse linker- en rechteroever. Burgemeester De Wever drukte iedereen op het hart dat hij er alles aan doet om de Scheldekruisingen voor iedereen te verbeteren. Nadien werd er verder gefeest met optredens, taart en een drankje.

Fiere Linkeroevenaars Charlie Van Leuffel (districtsschepen) en Marita Wuyts (voorzitter districtsraad) vertellen enthousiast: “Het was fantastisch om met alle buren samen de 100ste verjaardag van Linkeroever te vieren. Iedereen genoot van live muziek met zicht op de Schelde. Een unieke ervaring die we niet snel zullen vergeten!”

P.S.: Ondertussen werd binnen de Vlaamse regering dankzij ons aandringen beslist om het tweede veer terug in dienst te stellen. Uiteraard zijn stad en district Antwerpen zeer blij!

Foto: Charlie Van Leuffel, districtsschepen en Marita Wuyts, voorzitter N-VA districtsraad