Bedankt kiezers!

Op 11 juni 2024

76.828 keer bedankt, want dat is het aantal keren dat jullie op 9 juni in de stad Antwerpen de Kamerlijst getrokken door onze burgemeester Bart De Wever hebben aangeklikt. Daarmee blijven we met ruime voorsprong dé partij van ’t Stad, de grootste partij in Vlaanderen en de grootste partij in België.

Het was misschien een verkiezingsresultaat dat niemand verwacht had, en al zeker niet de pers die al volop overlijdensberichten voor onze partij aan het opstellen was. Maar het was wél een verkiezingsresultaat waarvan iedere kandidaat, iedere militant en ieder partijlid overtuigd was dat het kon en waarvoor iedere kandidaat en iedere militant keihard campagne heeft gevoerd om er ook voor te zorgen dat het werkelijkheid werd. En kijk: het doel werd werkelijkheid, waarvoor dus heel gemeend onze dank aan alle N-VA-kiezers.

Ook in ons district werden de verkiezingen een groot succes. Het district Antwerpen stuurt maar liefst 4 N-VA’ers naar Brussel: Annick De Ridder en Els van Doesburg zetelen in het Vlaams Parlement en Michael Freilich en Peter De Roover in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Daarmee zijn we zeker dat de Antwerpse stem luid zal weerklinken in Brussel. N-VA staat nu voor de taak om met het duidelijke mandaat dat jullie ons gegeven hebben aan de slag te gaan en zowel in de Vlaamse als de federale regering ons programma uit te voeren.

Maar het werk is nog niet af. In oktober komen er nog zeer belangrijke verkiezingen aan. De inzet daarvoor is duidelijk: kan N-VA het huidige bestuur verderzetten waarbij we investeren in de stad, de economie versterken, de haven doen draaien, van Antwerpen een bruisende stad maken en er voor zorgen dat Antwerpen goed wordt bestuurd. Of krijgen we een experiment waarbij de PVDA de stad afbreekt en al het werk van de voorgaande jaren teniet doet? Wie een hart voor Antwerpen heeft staat voor een duidelijke keuze: zorg er voor dat de N-VA deze stad en alle districten blijft besturen.

Steun ons daarin en draag mee onze boodschap uit.

Paul Cordy,

Districtsburgemeester Antwerpen