Schepen Kennis opent nieuwe Velo-stations

Op 7 juni 2013

Vrijdag blikte schepen van mobiliteit Koen Kennis terug op 2 succesvolle jaren Velo en gaf het officiële startschot voor de uitbreiding van het systeem. Er werden 14 stationnetjes op linkeroever geopend, de andere volgen in de komende weken. De wachtlijst voor abonnementen is door deze uitbreiding volledig weggewerkt. Velo is een enorm succes in Antwerpen. Binnen een jaar na de start waren er omstreeks 20000 jaarabonnementen in omloop. Ondertussen gebeuren er gemiddeld bijna 6000 verplaatsingen per dag met de fietsen! “Voor verplaatsingen van punt A naar punt B binnen de stad is de velo veruit het snelste, makkelijkste en gezondste transportmiddel,” zegt schepen Kennis. “Bovendien trek zo’n succesvol systeem natuurlijk de nodige aandacht, ook internationaal. Sinds Velo is de stad Antwerpen bezig met een steile klim op de nationale en internationale ranglijsten van ‘fietsvriendelijke steden’.” Kennis bekijkt nu verdere uitbreidingen in de toekomst. O.a. Mortsel is vragende partij voor een doortrekking van het systeem.