N-VA wil bioscoop op Sint-Anneke

Op 18 augustus 2012

"Wij willen de districten opwaarderen", zegt Zuhal Demir, kandidaat-districtsburgemeester voor Antwerpen. "Veel Antwerpenaren weten niet wat een district is, laat staan wat het districtsbestuur doet. Onze districtsraadsleden en schepen vertellen me dat het stadsbestuur geen rekening houdt met de districten. Dat moet veranderen. Daarom pleiten wij voor een overeenkomst met het stadsbestuur en voor een jaarlijkse evaluatie daarvan." Voor het district Antwerpen heeft de N-VA al concrete plannen. "We willen Sint-Anneke opwaarderen", zegt Marita Wuyts, nummer 3 op de lijst. "Sint-Anneke doet het nu goed in de zomer, maar trekt in de winter bijna geen volk. We stellen voor om er een kleinschalige zaal te bouwen, geschikt voor feesten en misschien zelfs een bioscoop. Het stadsbestuur moet niet alles doen: er moet gepraat worden met privé-investeerders." Demir pleit ook voor vliegende districtscolleges, waarbij het bestuur de wijken ingaat en ter plaatse met de bewoners over het beleid praat.