Dansen & Feesten in het stadspark 2015

Op 25 juni 2015

Het district Antwerpen nodigt iedereen op 4 en 5 juli uit voor een feestelijke tweedaagse in het stadspark naar aanleiding van de Vlaamse feestdag. Het wordt een gratis festival vol muziek en Antwerps talent in een sfeervolle  groene omgeving. Op beide dagen vinden bezoekers smakelijke hapjes aan verschillende foodtrucks.

Op zaterdag 4 juli staan Discobaar A Moeder, Slongs Dievanongs en verschillende dj’s garant voor een grootse openluchtparty. Ook nieuw talent toont het beste van zichzelf achter de draaitafels. Het is de ideale gelegenheid voor jonge en iets oudere feestvierders om een zomers danspasje in het gras te plaatsen. Aan de skatepiste kunnen waaghalzen meedoen met een gratis skateboard-wedstrijd. Creatievelingen kunnen er zelf een T-shirt printen.

Op zondag 5 juli is stadsdichter Stijn Vranken de gastheer op een podium met topartiesten als Roland (De Piepkes), Guido Belcanto en Frank Vander linden (De Mens). Tussendoor zorgt Radio Minerva voor de nodige ambiance met nostalgische plaatjes. Op deze familiedag kunnen de jongsten vriendschapsbandjes en vliegers maken, deelnemen aan een workshop zeefdruk en zo een eigen t-shirt of schoudertas pimpen. In de kidszone vinden ze ook springkastelen, grime en volksspelen.

• Dansen in het stadspark
  • skateboard-wedstrijd (aanmelden aan het skatepark vanaf 13 uur)
  • workshop zeefdruk: print je eigen T-shirt of schoudertas
  • foodtrucks
  • Feesten in het stadspark
    • zondag 5 juli van 15 tot 22 uur
    • Optredens met gastheer Stijn Vranken, stadsdichter
      • 15.00 uur: De Piepkes  - Roland Van Campenhout, Pieter-Jan De Smet en Sioen
      • 17.30 uur: Guido Belcanto, de Vlaamse rock-’n-roll-chansonnier en bezieler van de balzaal der gebroken harten
      • 20.30 uur: De Mens brengt radiohits, snedige teksten en gitaren.
  • Tussen de optredens door zorgt Radio Minerva Soundsystem voor een gezellige sfeer.
  • workshops vliegers & vriendschapsbandjes maken
  • kidszone met springkastelen, grime en volksspelen
  • 16.30 uur: bekendmaking meest verdienstelijke vrijwilliger district Antwerpen in aanwezigheid van districtsvoorzitter Zuhal Demir en districtsschepenen Paul Cordy, Lieve Stallaert en Samuel Markowitz
  • foodtrucks

Praktisch

• zaterdag 4 en zondag 5 juli
  • Stadspark, 2018 Antwerpen
  • gratis toegang
  • faciliteiten voor personen met een handicap, zoals aangepast sanitair en voorbehouden plaatsen
  • makkelijk bereikbaar te voet, met de fiets of het openbaar vervoer
  • tijdelijke fietsstalling op de hoek Rubenslei - Van Eycklei
  • feest met respect voor de parkomgeving: blik of glas zijn niet toegelaten

Dansen & Feesten in het stadspark is een initiatief van het district Antwerpen met de steun van Vlaanderen Feest!

Verantwoordelijk districtsschepen: Zuhal Demir, districtsvoorzitter en bevoegd voor feestelijkheden