Minister Weyts investeert € 1.486.053 in scholen in Antwerpen

Op 4 februari 2024, over deze onderwerpen: District Antwerpen, 2. Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 1.486.053 in scholen in Antwerpen. “We kunnen de onderwijskwaliteit enkel verhogen wanneer we ook in infrastructuur blijven investeren”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Net daarom beslisten we deze regeerperiode € 500 miljoen extra in schoolinfrastructuur te investeren. In totaal wordt er deze periode € 3 miljard geïnvesteerd. Dat is een recordbedrag.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Antwerpen ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 1.486.053 in scholen in Antwerpen. Concreet gaat het voor district Antwerpen om:

• Sint-Annacollege: Energie-efficientie werken (investering van € 553.832,95)

• Vrije Basisschool - De Dames: Vervangen buitenschrijnwerk (investering van € 183.208,44)

• VBS Sint-Norbertusinstituut: Nieuwbouw sanitair blok - verhoging van eerder toegekende subsidie (investering van € 18.097,91)

• Sint-Lievenscollege: Verbinden en aanpassen van lokalen voor het creëren van leerateliers, inrichten van labo's, en werken in functie van de brandpreventie - verhoging van eerder toegekende subsidie (investering van € 14.615,34)

​Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts investeert bijna € 52 miljoen in schoolgebouwen van het gesubsidieerd onderwijs. Zij kunnen namelijk financiële steun krijgen voor nieuwe of te renoveren schoolgebouwen. Er komen in heel Vlaanderen investeringen voor in totaal 8.385 leerlingen. “We kunnen de onderwijskwaliteit enkel verhogen wanneer we ook in infrastructuur blijven investeren”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Net daarom beslisten we deze regeerperiode € 500 miljoen extra in schoolinfrastructuur te investeren. In totaal wordt er deze periode € 3 miljard geïnvesteerd. Dat is een recordbedrag.”

Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering en Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand